Посвідчення особи моряка – це документ, що посвідчує особу того, хто постійно проживає на території країни та обіймає будь-яку посаду на борту судна, крім військового, зареєстрованого в Україні чи в інших державах-членах Міжнародної організації прації та діє лише для перетину кордону під час перебування на судні, членом екіпажу якого є особа.

 

Тобто посвідчення діє для виїзду з України і в’їзду в Україну, а також на виїзд з України і в’їзд в Україну в індивідуальному порядку під час прямування чи переходу на інше судно, списання із судна – посвідчення не може бути використано для переїздів чи укладення будь-яких договорів, що не пов’язані з трудовою діяльністю моряка.

 

Посвідчення виготовляється у формі книжечки у м’якій обкладинці з безконтактним електронним носієм та діє 5 років, після чого може бути один раз подовжено (ще на 5 років, після чого потрібно обміняти на нове – процедура для отримання посвідчення, його подовження чи обміну однакова).

 

Оформлення, видача та обмін посвідчення здійснюється капітаном морського порту у взаємодії з Мінінфраструктури, Головним обчислювальним центром Єдиного державного демографічного реєстру та Державним центром персоналізації документів на заяву (від моряка чи керівника установи чи організації, що має трудовий договір з моряками) у місячний строк з дня подання заяв-анкет у відповідності до ЗУ про ЕДР та Постанови КМУ про посвідчення моряка.

Щоб оформити посвідчення моряка (обміняти чи подовжити дію) потрібні такі документи

  • Паспорт громадянина України, посвідка на постійне проживання або паспортний документ іноземця (перекладений українською мовою);

  • Документ, що підтверджує несення служби особою на борту судна, яке зареєстровано на території України чи в інших державах-членах МОПі, або реєстрацію особи в державній службі зайнятості;

  • Документ, що підтверджує отримання морської освіти, або довідка з морського навчального закладу про отримання такої освіти для учнів з українських морських навчальних закладів;

  • Платіжний документ з відміткою про оплату послуги з видачі, обміну або продовження строку дії посвідчення.

 

Заява-анкета оформлюється капітаном морського порту в електронному вигляді або уповноваженою ним особою безпосередньо в присутності особи, що подає заяву-анкету, до неї носиться така інформація:

  • Відцифрований образ обличчя особи (світлий фон, без головного убору, чоловіки – світла сорочка та краватка);

  • Прізвище та ім’я особи, виконані українськими та латинськими літерами;

  • Унікальний номер запису в Реєстрі;

  • Стать та громадянство;

  • Дата народження і місце народження;

  • Назва, серія, номер та дата видачі паспорта;

  • Контактний телефон;

  • Дата заповнення заяви-анкети;

  • Відцифрований підпис особи;

  • Інформація про відмову від отримання посвідчення, що містить безконтактний електронний носій, або від внесення інформації до такого носія;

  • Відомості про відмову від внесення відцифрованих відбитків пальців рук;

  • Інформація про оформлення посвідчення у зв’язку з його обміном (за наявності);

  • Відомості про капітана морського порту або особу, що виконує його обов’язки, яка збирає, передає персональні дані заявника для їх перевірки (прізвище, ім’я, по батькові).

 

За результатами перевірки Головним обчислювальним центром капітан морського порту приймає рішення про видачу посвідчення або про відмову у видачі посвідчення. Оформлене посвідчення видається особисто заявникові, що підтверджується його підписом в заяві-анкеті.

 

Інформацію про наявність бланків посвідчень можна отримати на сайті ДП Адміністрація морських портів України, для отримання додаткової інформації телефонуйте до адміністрації відповідного порту.