Результати громадських слухань, щодо відкриття поромної переправи Орлівка - Ісакча


     Поромна переправа Орлівка (Україна) – Ісакча (Румунія) відкриється на півдні Одеської області через рік. Про це стало відомо на громадських слуханнях, присвячених детальному плану території для розміщення об'єктів інфраструктури поромної переправи.

     Громадські слухання відбулися 18 серпня в Ренійській районній адміністрації. У них взяли участь представники громадських організацій, депутати, члени міськвиконкому, працівники порту і т. д.

     Проект представив його автор – архітектор Сергій Салієнко (Бюро проектування та експертизи, м. Одеса).

     Документ потрібен був у зв'язку з тим, що затверджена у 2014 році схема планування території Ренійського району передбачає розширення транспортного коридору для доступу до міжнародного пункту пропуску на українсько-румунському кордоні в Орловці (фактично він замінить частину дороги М-15).

     Також румунська сторона попросила облаштувати на українській території складські приміщення, де транспортна компанія при бажанні зможе вивантажувати товар з тим, щоб не їхати в іншу державу. Такі ж приміщення і Исакче.

     Крім того, до недавнього часу передбачалося, що будуть діяти два пороми – по одному з кожної сторони, тепер відомо, що їх буде чотири. Це значно збільшить пропускну спроможність переправи.

     Загальна площа детального плану території для розміщення об'єктів інфраструктури становить близько 7 га.

     У план входять: ділянка дороги, будівництво якого буде реалізовуватися після викупу паїв сільськогосподарських земель (дорога загального призначення); під'їзд до планувального комплексу, де розташований майданчик для відстою і очікування; складський комплекс; ділянка земель колективної власності (він не використовується через відсутність відповідної законодавчої бази); існуюча дамба; смуга, використовувана прикордонниками для охорони державного кордону, і причальну споруду.

     Поромна переправа Орлівка – Ісакча буде проходити в найвужчому місці річки Дунай, відстань між комплексами складе 900 метрів. Глибина річки біля причалу – 2,5 м, осадка порома – 1,5 г.

     Як розповів заступник гендиректора ТОВ "Поромний комплекс Орловка" Віталій Никула, на території комплексу масштабні роботи поки не ведуться, оскільки через низку погоджень румунська сторона відстає від української на 4-5 місяців.

     В даний час на об'єкті підводяться комунікації, а також будується основний электроввод, обладнана свердловина.

     Попередній термін здачі поромного комплексу в експлуатацію – середина літа - початок осені 2017 року.

     Між тим Орловський сільрада, на території буде розташовано об'єкт, вже отримує близько 700 тис. грн надходжень у скарбницю, що становить практично 100% місцевого бюджету Орловки.

     Сам проект фінансується за рахунок приватних інвестицій з боку України (54%) і Євросоюзу. Його загальна вартість становить близько 8 млн євро.

     За результатами слухань громадськість схвалила план розміщення об'єктів інфраструктури переправи.