25.10.2018

Дороги = розвиток: в області ремонтують південні автошляхи

     Доїхати швидко, безпечно та комфортно — бажання кожного мешканця півдня Одеської області. Десятки років ситуацію вирішували латанням дір, а зараз «крига зрушила»? 

     У 2017 році голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов заявив про початок масштабного ремонту автошляхів. За неповні 2 роки вдалося відновити близько 350 кілометрів доріг загальнодержавного та місцевого значення. Із стратегічно важливих напрямків – завершується ремонт траси «Одеса-Рені». І вже сьогодні дорожники переходять на більш локальні ділянки, зокрема, на трасу «Тарутине-Арциз-Сарата». Щойно були виділені 30 мільйонів гривень, як одразу стартували роботи між селами Веселий Кут та Червоне.

     «Я обіцяв почати ремонт дороги "Тарутине-Арциз-Сарата" у жовтні — після завершення "Одеса-Рені". Техніка вже заїхала на об’єкт! Добре, що вдалося "дотиснути" вчасне виділення коштів. Йдемо за планом», — розповідає очільник регіону Максим Степанов. А повне оновлення транспортної артерії заплановано на 2019 рік. 

     Про те, що ремонт цієї дороги потрібен місцевим, розповідає водій Сергій. Запевняє, що майже кожна поїздка завершується ремонтом машини. «Це – не дорога, а напрямок руху! І чим вона гірша, тим більше дорожчають запчастини для авто. Бачу, що дороги ремонтуються в різних частинах області. Добре, що і до нас добралися, бо вже набридло постійно заглядати, чи глушник на місці», – каже Сергій.

     Неподалік ліквідовують ще одне бездоріжжя. Під час негоди потрапити чи виїхати з сіл Лісне, Ганнівка та Єлізаветівка у Тарутинському районі було справжнім випробуванням. Зараз тут влаштовують принаймні тимчасовий проїзд. І водночас, за розпорядженням голови Одеської ОДА, завершується експертиза проекту на будівництво нової дороги у цьому напрямку.  Планується, що вперше за роки незалежності тут з’явиться транспортний коридор в обхід території Республіки Молдова.

     Проводити всі ці ремонти дає можливість, так званий, митний експеримент. Його суть в тому, що 50% від перевиконання митницею плану надходжень направляється на дороги. Але на папері цей механізм виглядає оптимістичніше, ніж в житті. Наприклад, у вересні одеська митниця перевиконала план на 1,1 млрд. гривень, а інші регіональні митниці свої плани недовиконали. І замість 550 млн. Одеська область отримала у вересні лише 75 млн.

     «Прикро, що через ці законодавчі нюанси, ремонт наших доріг виконується повільніше, ніж могло би бути. Я вже запропонував Уряду закріпити прозорий механізм розподілу коштів на місцеві і державні дороги», – розповідає голова ОДА Максим Степанов. Також він наполягає на тому, що планування ремонтів доріг має здійснюватися на 3-5 років.